Úštěcký triatlon 30.8.2003

Na tuhle akci nás přemlouvala Lenka dlouho, až jsme nakonec v jedné slabé chvilce podlehli. Přiznám se, že jsem tu chvilku potom dost proklínal, protože se mi sem vůbec nechtělo. Ale slíbili jsme to.....Čeká nás 1km plavání v rybníce Chmelař, 42km na kole převážně v terénu a 5km běh kolem rybníka.

Do Úštěka přijíždíme až v sobotu dopoledne a máme dost času, protože start je až v jedenáct. Jsem trochu zmatenej, jakto bude probíhat, a tak se snažím něco zjistit. Kolem půl jedenácté se převlíkáme do plavek, věci na kolo bereme s sebou do pytlíku, a jedeme na pláž na start. Tam určitě aspoň půl hodiny čekáme, než se sjedou všichni a než se ukotví bójky. Je 18 stupňů, pofukuje, takže se do nás, stojíc tam jen tak v těch plavkách, dává příšerná zima. Nakonec je odstartováno a ve vodě to začíná vařit. Chvíli trvá, než chytím tempo, ale pak už to jde. Akorát nic nevidím, brýle mám úplně zamlžené. Po dvaadvaceti minutách konečně lezu z vody a převlíkám se, což mi trvá asi třikrát dýl než ostatním :-(, takže lidi, co lezli z vody o dost později než já, vyjíždějí na kolo stejně. Nejprve se jede po silnici, po chvíli značení odbočuje doleva terénem do kopce, údolím mezi pískovcovými skalami. Tady mne předjíždí pořadatel Ivan, který se už chvíli za mnou veze. Tak se teď zas vezu já. Společně předjíždíme několik lidí a v závěru stoupání mu ujíždím. Dál se jede přes ves Skalka a po žluté po Husí cestě. Kochám se nádherou okolí, krásou podzimu ve skalách, a vybavuju si, že to tu znám, že jsme tu jednou s Ráďou byli. Jede se mi skvěle, jen se mi chce čím dál víc bočit, takže nezbývá než zastavit. Tím ztrácím asi minutu a tak mne opět dojíždí Ivan a ještě jeden kolega. Jedu tedy zas chvíli za nimi a v kopci je předjíždím. Teď se jede docela dlouho po asfaltu, trochu z kopce, tak odpočívám. Ve vesnici Holany je občerstvovačka, kterou ale projíždím. Dál pokračujeme mezi polema po pěšince samej hrb a bodlák typu suchej zip, za chvíli je mám všude. Následuje stoupání lesem po úbočí Vlhoště do osady Hvězda a pak prudký sjezd k Litickému potoku. Podél potoka vedou značky směrem na vesničku Stranné. Jak jsem dosud v duchu chválil pořadatele za krásně vybranou trať, tak teď nadávám jak špaček, protože tenhle asi 2km dlouhý úsek lze považovat za čtvrtou disciplínu - klopýtání přes kořeny a prodírání se roštím s kolem na zádech. Což bych vážně oželel, neboť mne to docela rozložilo a předjíždí mne kolega, co jel nějakou za mnou. Následuje kus po silnici do Blíževedel a pak zas terén, jehož kus je opět nejetelný. Zbytek cesty je pak po červené převážně po silnici. V cíli mi tachometr ukazuje 2h:02min. Ke konci na kole jsem už začínal cítit křeče ve stehnech, a tak první kilometr běhu, navíc po asfaltu, je docela drsný. Naštěstí po chvíli cesta odbočuje na pole a tam už se běží mnohem líp. Přesto je ale běh dost slabota, mám to za 30min. což není nic moc. Celkový čas 3h:03min stačí na deváté místo, ale říkám si, že kdybych se tak neflákal při převlíkání a nemusel cestou bočit, dopadl bych možná o dva stupínky lépe. Ráďa dobíhá asi čtvrthodinku po mne (na žádost Rádi opravuji, je to přesně 12min :-)))), jako třetí mezi ženami, se ztrátou na druhou pouze v jednotkách vteřin. Chudák se mi ale málem utopila...Po vykoupání si točím jedny Svijany, pak druhé (mým nejoblíbenějším pivem si u mne pořadatel dost šplhnul :-) a pak jdem na guláš do hotelu Racek. Večer ještě trochu popíjíme a sedíme u ohýnku, kde se peče nějaké masíčko. Kolem jedenácté vytuhávám a jdu chrnět do naší dřevěné minichatky.