Českým rájem na kole - duben 2004

mapa trasy Je to asi dva týdny, co se Kiwi nechal slyšet, že vlastně ještě nikdy nebyl v Českém ráji, a tak jsme domluvili že vyrazíme na kole. Ráno se scházíme před devátou na Hlavním a v jedenáct vystupujeme v Turnově. Projíždíme nejdřív městem a pak pokračujeme do Klokoček. Klokočskou "myší dírou" musíme kola snést a pak jedeme podél skal do Podloktuší, kde si v hospodě dáváme jídlo. Dále máme namířeno vedlejšími silničkami zpátky směrem na Turnov a těsně před Turnovem odbočit doleva na Valdštejn. Z Valdštejna, na který vyjíždíme ne po silnici ale pěší stezkou, pokračujeme na Hrubou Skálu a kousek za ní obočujeme vpravo po zelené krásnou lesní cestou bezejmenným bočním údolím do údolí Žehrovky k rybníku Věžák. Všude je tu spousta pramenů, skoro z pod každé skály teče voda. Kus jedeme po silnici a pak odbočujeme po červené vlevo k mlýnu Podsemín a od něho stoupáme vpravo neznačenou cestou do Libošovic. Odtud je to už jen kousek na hrad Kost. Dál stoupáme lesní cestou po červené na křižovatku silnic Pomníky, kde Kiwimu ukazuju, kde loni piknikovali Homolkovi :-). Dál projíždíme kusem lesa, kde se zrovna kácí, a děsně to tam voní. Možná nám ta vůně zatemnila hlavy, protože vzápětí špatně odbočujeme a místo u Komárovského rybníka se objevujeme ve vesničce Čížovka. Takže se vracíme docela pěknou cestou podél potoka k onomu rybníku. Odtud jedeme po zelené pěšinkou přes Zápudov na zříceninu Valečov. Poté co sjíždíme dolů na parkoviště, zbývají nám už skoro samé silnice - nejprve přes Mnichovo Hradiště, Klášter do Maníkovic. Pak následuje ještě jedna teréní vložka a pak už dojezd přes Malou Bělou, kolem bakovského nádraží a Debř na nádraží do Boleslavi. Nádražní hospoda právě zavírá, tak nás aspoň zachraňuje lahváč v bufetu. V sedm nasedáme do rychlíku a vracíme se domů s 90km v nohách. V Kiwim hlodal celý den nějaký bacil, tak poprvé zažívám situaci, kdy někdo smrká víc než já. Každopádně s tím bacilem v těle to byl od něho dost dobrý výkon.

Několik Kiwiho fotek z Praktiky (pořádná zrcadlovka s kvalitním sklem a taky dobrej fotograf ;-) se i v digitálním věku nezapře) :

Průchody v Klokočkách Hruboskalské skalní město Věžák Erťák pod Valečovem

Výlet by se dal taky nazvat "Tour de chateau", protože když vezmu v úvahu všechny hrady, zámky a zříceniny, které jsme cestou viděli, tak jich je fakt dost: Valdštejn, Hrubá Skála, Kost, Humprecht, Trosky, Valečov, Zvířetice a ještě ta zřícenina s šikmou věží v Mladé Boleslavi. Pak bylo ještě několik dalších, v jejichž blízkosti jsme projížděli, ale nebyly přímo vidět.