Králíky Silvestr 2004

Závěr letošního roku jsme se rozhodli zase jednou strávit na Amálce. Letos vyšly svátky hloupě na víkendy a nemám moc dovolené, takže jedeme až ve středu odpoledne vlakem a na Amálku přijíždíme jako první. Cestou od vlaku musíme od pana Čumy vyzvednout klíče a protože bydlí kousek od koupaliště, jdeme na Amálku lesem za svitu čelovek.

Náměstí o Vánocích

Čtvrtek

Sněhu je sice v Králíkách poskrovnu, ale přesto to chceme zkusit na běžky někam na Sněžník. V 9:15 nasedáme na skibus a zadarmo se vezeme do Dolní Moravy. Tam se vydáváme pěšky údolím Moravy k Vilemíně. Sněhu by sice i tady bylo celkem dost, ale bohužel obě cesty jsou vypluhované až na šutry. Nechápu smysl toho a když pak vidím cedule "běžecký okruh", připadá mi to jako provokace. U Vilemíny už můžeme nasadit konečně lyže a stoupáme po známé "vrstevnicové" cestě nad údolí a vracíme se zpátky nad sjezdovky. Protože máme ještě dost času a je výbornej sníh, pokračujeme dál a dáváme ještě kolečko kolem Babuše a přes Sušinu a Podbělku se vracíme zpátky k vlekům a po sjezdovce sestupujeme dolů. Cestou se zastavujeme ještě u Marcelky na pivo a ovocné knedlíky.

Ráďa

Pátek

Dneska přišla obleva, i když ne tak výrazná, jak meteorologické modely předpokládaly. Jít zase na lyže by znamenalo stihout ten skibus ve čtvrt na deset a to se nám nepovedlo. Taže jsme se vydali, jako kdysi poprvé, pěšky přes Severomoravskou chatu do Podlesí. Na Severomoravské je bohužel nacpáno, tak si dáváme aspoň jedno pivo venku. V Podlesí si pak pochutnáváme na pstruhách v jedné rybí hospůdce u sádek, ale bohužel máme málo času, takže si tu dobrotu nestíháme úplně vychutnat. Půl kilometru na vlak pak překonáváme běhmo, což s rybou v břiše není nic moc.

Občerstvení
Severomoravská chata

Sobota

"Výlet" ze Sucháku na Boudu a zpět. Počasí humus, mlha, nahoře těsně nad nulou, dole úplná obleva. Šero, tajemno až smutno. Taky vlezlo. Ale překvapivě je na Sucháku a v okolí dost sněhu a dobré stopy. Trochu mne mrzí, že nemám lyže, ale vzápětí se uklidňuju tím, že je to stejně morký a na to se nedá moc namazat....